Stim ca iti doresti vacanta perfecta alaturi de cei dragi!
Te rugam sa completezi urmatorul formular cu detalii ce ne vor ajuta in realizarea celei mai bune oferte.
Despre Banat
Atractii:
Cazanele Dunarii
Cazanele Dunarii reprezinta portiunea de defileu a fluviului, intre localitatile Dubova si Ogradena, unde apa este fortata sa treaca printre munti. Aici latimea Dunarii se ingusteaza, iar fluviul intra in Romania bolborosind. Curentii din adancuri sunt extrem de puternici, la suprafata apa dand aparenta de fierbere., de unde si numele de cazane. Barajul de la Portile de Fier a mai incetinit din viteza curentului, care depasea 18 km/h. De ambele parti ale satului Dubova, stancile prapastioase ale Cazanelor Dunarii se inalta la 250 m deasupra fluviului care inainteaza tumultos. Peisajul este impresionant. Vegetatia abundenta, mediteraneana, se catara prin crapaturile stancilor.
Chipul lui Decebal
Cea mai mare sculptura realizata in piatra de pe teritoriul Europei a fost finantata si promovata de omului de afaceri roman Iosif Constantin Dragan. A durat 10 ani (1994-2004) pentru ca cei 12 sculptori-alpinisti sa o termine, realizarea ei costand in final, peste un milion de dolari. Executarea lucrarii s-a desfasurat in ciuda pericolului reprezentat de inaltimi, caldura si vipere. Sub Chipul lui Decebal este sapata in stanca inscriptia, in latina: DECEBAL REX - DRAGAN FECIT (Regele Decebal – facuta de Dragan). Istoricul pasionat de cultura daca a vrut astfel sa sustina contributia romaneasca la cultura europeana si sa valorifice trecutul traco-dac al tarii.
Tabula Traiana
Chiar in fata statuii, dar pe malul sarbesc, se gaseste de aproape 2000 ani o placa memoriala antica ("Tabula Traiana"), monument ridicat de adversarul regelui Decebal, imparatul roman Traian, pentru a marca marsul trupelor imperiale romane spre Dacia si a comemora victoriile Imperiului Roman asupra regatului dac in anul 105.
Baile Herculane
Statiunea Baile Herculane isi trage numele de la legenda romana a lui Hercule, care si-a vindecat ranile pricinuite de Hidra imbaindu-se aici. Cele noua izvoare cu continut divers de minerale si temperaturi de 36-60°C sunt folosite in tratamentul mai multor afectiuni. In sec al XIX-lea, patronajul regal a facut din Herculane una dintre cele mai la moda statiuni din Europa. Statiunea a fost vizitata de-a lungul timpului de mari personalitati, intre care: imparatul Iosif al II-lea, imparatul Francisc I si imparateasa Carolina, imparatul Franz Iosef si imparateasa Elisabeta (Sisi). In 1852, imparatul Austriei considera Baile Herculane ca fiind „cea mai frumoasa statiune de pe continent”. Desi la ora actuala minunatele cladiri baroce au devenit ruine care asteapta reabilitarea, valoarea arhitecturala a statiunii este inestimabila, iar peisajele de vis.
Cascada Bigar
Cascada Bigar este unul dintre cele mai frumoase locuri din tara noastra. Cei de la site-ul „The World Geography“, au fost atat de impresionati de micuta cascada romaneasca, incat au plasat-o in fruntea topului cascadelor unice in lume, iar publicatia „Huffington Post” a numit-o “un loc magic, desprins parca din basme”. Cascada Bigar face parte din Parcul Natural Cheile Nerei-Beusnita. Apa care formeaza cascada izvoraste de la 200 de metri altitudine si se varsa in raul Minis peste un con calcaros acoperit cu muschi, formand o perdea de apa la baza conului si un colt de natura de o frumusete unica. Cascada este situata exact pe paralela 45, ceea ce este, de asemenea, unic.
Linia ferata Oravita - Anina
Linia ferata Oravita - Anina este prima cale ferata montana de pe teritoriul Romaniei si poate si cea mai frumoasa. Pe 35 km intalnim nu mai putin de 85 de poduri si tuneluri 14. Construita in timpul Imperiului Austriac, reprezinta un monument cultural unic in Romania, precum si o realizare tehnica deosebita. A primit supranumele de “Semmeringul banatean” datorita asemanarii cu faimoasa cale ferata Semmering din Austria, construita doar cativa ani mai devreme. Astazi, trenul care circula pe aceasta ruta este format dintr-o locomotiva romaneasca construita special pentru linia Oravita - Anina si doua vagoane cu banci din lemn, construite in anul 1914. Vagoanele au fost reconditionate de mai multe ori, carcasa si interiorul au ramas insa neschimbate, pastrand farmecul de alta data. Viteza medie a trenului este de 17 km/h, distanta dintre Oravita si Anina este parcursa in circa 2 ore.
Morile de apa de la Rudaria
La poalele Muntilor Almajului din Banatul Montan, localitatea Rudaria isi traieste veacurile pe niste ritmuri mai putin obisnuite: scrasniturile pietrelor de moara in vuietul raului. In Complexul Mulinologic de la Rudaria, recent restaurat sub patronajul Muzeului "Astra" din Sibiu si aflat pe lista patrimoniului mondial UNESCO, se gasesc 22 de mori cu ciutura pe care rudarenii le pastreaza ca pe o adevarata comoara.
Timisoara
Timisoara are o indelungata traditie ca cel mai prosper si dezvoltat dintre orasele banatene, fiind primul din Romania cu canal navigabil si cel dintai din Europa in care s-a introdus iluminatul stradal, precum si unul dintre primele din lume cu tramvaie trase de cai. Incepand cu sec. al XIV-lea, Timisoara a servit drept capital a Banatului, avand rol-cheie in campaniile duse de Iancu de Hunedoara impotriva turcilor, care au cucerit orasul in 1552, domnind de aici asupra tinuturilor invecinate, pana in 1716. Habsburgii, care i-au alungat, s-au dovedit a fi stapani relative blanzi in urmatoarele doua secole, perioada in care orasul si-a dobandit multe dintre trasaturile specifice.
Drobeta-Turnu Severin
Orasul are origini stravechi, fiind intemeiat de daci pe Dunare, acum peste 2000 de ani, sub numele de Drobeta. Cuceritorii romani au lasat urme mai vizibile., dintre care se remarca piciorul Podului lui Traian, construit peste Dunare de catre arhitectul Apollodor din Damasc, la ordinele imparatului, in 103–105 d. Hr. Doua cioturi din acest edificiu impunator sunt inca vizibile din incinta Muzeului Portile de Fier. In jurul muzeului pot fi vazute ruinele bailor romane si ale castrului ridicat de cuceritori pentru apararea podului peste Dunare.
Portile de Fier
Portile de Fier este un defileu al Dunarii strajuit de stanci prapastioase. In trecut, avea o faima ingrozitoare, din cauza cataractelor, valtorilor si bancurilor care ingeunau si restrictionau navigatia. Odata cu ridicarea celui mai mare baraj hidroenergetic din Europa, fluviul a fost pe deplin imblanzit. Conceput in 1956 ca proiect in parteneriat romano-iugoslav, hidrocentrala Portile de Fier I a implicat contributia ambelor parti, cu sisteme de turbine si ecluze pe maluri, legate printr-un baraj deversor si un pod care functioneaza ca sosea internationala. Lucrarile de executie s-au intins pe perioada 1960-1972 si au ridicat nivelul fluviului cu 33 m. Barajul a scufundat doua locuri deosebite - insula Ada Kaleh si Orsova Veche si au redus debitul maxim al Dunarii.