Controale de securitate mai putine si mai eficiente, optiuni de shopping mai pricopsite in avion, o singura inregistrare care sa includa toate cifrele necesare calatoriei, informatii exacte in timp real si o singura verificare a identitatii. Acestea sunt doar cateva dintre schimbarile majore pe care Asociatia Internationala de Transport aerian (IATA) intentioneaza sa le faca, pentru a facilita transportul aerian si pentru a reusi o dublare a cererii in urmatoarele doua decenii. Mai multe facilitati, mai multi clienti interesati de transportul aerian, este de parere directorul IATA.
Facilitati mai multe, experiente mai placute
Iat acest lucru inseamna o crestere a clientelei si, implicit, a cifrei de afaceri. IATA estimeaza ca, datorita noilor reglementari, in 2035 se vor inregistra aproximativ 7.2 miliarde de calatorii cu avionul, de la 3.8 miliarde in 2016. Modificarile intra sub Simplificarea programului de afaceri (StB) al IATA, care analizeaza experienta pasagerilor de-a lungul calatoriei: de la shoppingul pentru calatorie, la timpul petrecut in aeroport, la experientele din avion si pana la destinatie.
„Calatoria mea de vis prin aeroport ar oferi experiente de securitate atat eficiente, cat si convenabile, o comunicare constanta care sa-mi evidentieze schimbarile din timpul calatoriei sau oportunitatile existente in imprejurimi, dar si un mod eficient de a fi identificat mult mai usor de compania aeriana, de personalul de securitate si de personalul de gestionare a frontierelor”, a declarat Alexandre de Juniac, noul director general al IATA si CEO, in timpul Simpozionului Mondial de pasageri din Dubai.
63 de milioane de joburi si 2.7 trilioane de dolari
„Parteneriatele sunt vitale pentru a satisface cererile pasagerilor, oferindu-le o acestora o conectivitate sigura, eficienta si sustenabila”, a subliniat acesta. Cu toate acestea, De Juniac a tinut sa avertizeze ca, in viitor, ar putea exista „o criza de infrastructura, care va avea un impact major asupra calatorilor cu avionul”. „Infrastructura inadecvata influenteaza in mod negativ experienta pasagerilor, sub forma intarzierilor de zbor, a rutelor mai lungi si orarelor ineficiente. De asemenea, intrastructura afecteaza si economia, prin ducerea la pierderea oportunitatilor de afaceri, a fortei de munca si a dezvoltarii sociale. Amintiti-va ca aviatia este un catalizator esential pentru dezvoltarea economica si sociala, sprijinind 63 de milioane de locuri de munca si are un impact economic de 2.7 trilioane de dolari.”
„Ritmul schimbarii se accelereaza. Mentinerea reprezinta o provocare majora pentru o industrie a carei prioritate trebuie sa fie, in primul rand, siguranta. Siguranta nu este masurata prin viteza ... Cu toate acestea, pasagerii au nevoie de o evolutie mai rapida. Iar satisfacerea asteptarilor lor este o adevarata cursa contra cronometru”, a concis el.